Mingus med annan ryttare på ryggen!

Idag efter skolan åkte Johanna med till Mingus. Jag red i ridhuset lite först i alla gångarter, utåtställde och kolla så allt funka. Han kändes väldigt fräsch, inte något stel längre vilket är jätteskönt. Ska tänka på att skritta fram längre och skritta av längre bara för att. Minge är ju lite gammelgubbe! Idag så fick Johanna rida på Mingus efter jag hade ridit ett tag. De var rätt många i ridhuset så hon fick känna lite på han oså. Hon visste inte riktigt hur man skulle göra då man fattade galopp eftersom Mingus är väldigt speciell där ( svårt att förklara ) men väldigt ofta med nya ryttare så springer han utan att fatta. Sen gick det jättebra då hon fick till det efter ett tag! Även om han testade henne lite och bröt av lille bus. Såg fint ut och det var kul att se honom från marken med en ryttare som aldrig hade ridit honom. Det är bara nyttigt!
Det ser lättare ut att rida Mingus än vad det var sa Johanna, även fast man inte kan påstå att han är svårriden bara lite speciell. 
Man kan kan inte bara hoppa upp och åka så gör han jobbet gratis med andra ord!  ;)
Nu hade jag tänkt att sätta mig och redigera bilder från Botkyrka, ni får förhoppningsvis se några av dom imorgon! 

Kommentarer
Postat av: paulina

Vad roligt att det gick bra för Johanna! Och dig såklart! :D <3

Svar: jaa :D <3
Sara Hermansson

2013-01-08 @ 23:05:31
URL: http://pllina.blogg.se/
Postat av: bambi

Tjena sötnos! Kika in på min blogg och var med i "Veckans Vackra!" (Som Veckans blogg fast vackrare) ;)
Jag meddelar när jag dragit två vackra bloggare om några dagar!
Puss

2013-01-09 @ 00:12:23
URL: http://nattstad.se/bambis
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv: Tack!

2013-01-09 @ 07:09:15
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0