Val att skaffa egen häst - Väsby Ridklubb

Innan jag skaffa egen häst red jag på Väsby ridklubb. Red mest b & c-ponnyer där i fleraflera år. Tyckte somsagt det var dags att gå vidare när jag slutade där och jag har lärt mig så sjukt mycket sen dess så jag ångrar inte en sekund att jag sluta. Visst saknar man alla kompisar och favvohästen där. Men annars att skaffa en egen häst är ju en helt annan sak, där flera nya möjligheter öppnas. Utvecklingen stod rätt still innan kände inte att jag lärde mig så mycket då jag red på ridskola 2-3 dagar i veckan med ca 10 andra ryttare med på samma, nu är jag en mycket bättre ryttare kan jag säga helt ärligt.
Det bästa valet för mig var då att skaffa en egen häst. Fast glömmer inte att Väsby lärde mig mycket. Lärde mig att rida bråkiga Hector som bara ville ha av mig på tävlingar, till att rida den rädda Yoker som inte ville hoppa så mycket men som hoppade nästan allt med mig. Min favorit som jag hade på hoppspecial, dressyrspecial & ville ha han i vanliga gruppen helst. 
 
Här är ett urval av flera bilder från Väsby ridklubb med andra ponnyer och mig! :)

Kommentarer
Postat av: Bangkok Ryttaren

Tror det kan vara bra med en blandning av ridskola och egen häst. Man lär sig mycket genom båda delarna. Fast det är mycket mysigare att han en egen. :)

Har svarat på din fråga i bloggen..

2012-11-14 @ 13:57:02
URL: http://bkkryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0