Knäpp Mingus

Dagens uteritt gick ju .. jättebra!? Red längst bort på andra sidan vägen, och Mingus tittade på massa grejer. Då vi galoppera hoppa han i luften för en fågel, tog bettet och försökte ökaökaöka helatiden. Jag fortsatte att galoppera till slutet då man vänder. När vi var längst bort och skulle vända och SKRITTA. Gick inte att skritta!! Han taktade, gick i skänkelvikningar hoppade, studsa och galoppera samtidigt! Totalknäpp! Det läskiga var att de var diken på sidan som en å med vatten i, därav vågade jag inte rida om han skulle få för sig att halka i det eftersom han var överallt och ingenstans och stigen inte var så stor. Så jag fick hoppa av han i farten för han vägrade att stå still. Vi hade ridit till Stjärnborg och jag fick gå hela vägen tillbaka, måste vart minst 2 km. Efter ett tags skrittande lugnade han ner sig lite. Fick rida i ridhuset lite så han inte skulle sticka och ha kontroll! Gick inte bra!
Haha bildserie på en knäpp Minge & Erin från i somras!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha fina bilder ;)

Svar: tack :D
Sara Hermansson

2012-11-20 @ 22:35:08
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Anna

Precis så är Maxi! Bockar, hoppar, stegrar, sticker, snurrar runt, skänkelvikning osv osv..!

Svar: jobbigt :/
Sara Hermansson

2012-11-21 @ 07:02:11
URL: http://mirakelponnys.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha, härliga bilder!

Kram Pernilla

2012-11-21 @ 10:33:26
URL: http://perniie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0