Ett år går mycket fortare än vad man tror!

Snart har vi haft Mingus ett helt år vilket känns helt sjukt! Vad tiden går fort, när man har roligt ;) Nu ett år senare visste jag inte att vi skulle ha kommit hit där vi är idag.
 
Men alla motgångar har vi kämpat med att vi kom ur sadelsvackan, problem med galoppen, slå sig fri mycket, slippa undan arbetet och you name it, och det är jag galet stolt över att vi tagit oss igenom trotsallt.
Fine att min ponny har tävlat LA1 det betyder inte att vem som helst kan sitta upp och rida LA1 på honom. Visst kan en duktig ryttare göra det men jag själv skulle inte kunna göra det de första jag gjorde! Jag har nu tävlat LC:1, LC:2 fälttävlandsprogrammet 2011 med Mingus, vi känner oss redo för nya utmaningar men vill samtidigt inte gå för snabbt fram. Nästa år startar vi ponnyallsvenskan LC:1, final = LB:1. 
LC:1 känns lekande lätt med travvolt hit och dit lite snett igenom, serpentinbågar och 20 m galoppvolter och sen klart, men vi får la se vart vi tar oss vidare sen! 
Hade tänkt för skojskull att testa rida igenom LA1 på Mingus någon gång eftersom jag lärde mig det sen Natta tränade!
Procenten är ju olika i sig, olika domare osv.
Men vi har fått allt från 51% den sämsta tävlingen i sommras till 67 % senaste tävlingen!
 
Som folk säger " det tar typ ett år att lära känna en häst för vissa mer och vissa mindre."
 På våran ettårsdag den 10 december 2012 kommer jag fixa en fet film med ALLTALLTALLT jag har i kort och film kortfattat allt ifrån fail till framgång, från första pay and jump till våran senaste tävling och avramling på tävling massa träningar uteritter osv! Det vill ni inte missa ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jättekoll bild! Var gärna med på min Veckans blogg.
Då blir jag jätteglad:)
Kram

Svar: tack, absolut!! kram :)
Sara Hermansson

2012-11-18 @ 18:36:38
URL: http://www.ryttaralice.blogg.se
Postat av: Kajza

Din blogg var också jättefin!! =)

Svar: tacktack :D
Sara Hermansson

2012-11-18 @ 18:39:34
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se
Postat av: Malin

Jag trodde ni hade haft honom mycket längre! För ni är så duktiga tsm. :) (Vissa hästar kan det ta ett tag innan man lär känna dom ordentligt och så)

Svar: tack så mycket än en gång! :)
Sara Hermansson

2012-11-18 @ 20:15:27
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0