Aldrig haft så ont i kroppen efter ett ridpass!

Envis ponny var bara förnamnet. Hela veckan har det varit lite jobbigt i vänstervarvet och det var bara frågan när bomben Mingus explodera. Idag har vi gjort skänkelvikningar i galopp, comboysvängar, ut och in bakdelen och vet inte mer vad vi gjort. Ja ponnyn var helt crazy. Jobbade sjukt mycket i vänstervarv! Först då jag fatta galopp stack han iväg och sprang runt där på volten, tappade nästan balansen och var nära på att gå omkull kändes det som. Så jag blev tvungen att ta ner han i skritt och köra övergångar mellan skritt och trav ett lååångt tag innan det blev lite okej. När det var bra fick jag köra småsmå galoppsträckor så han inte kunde dra iväg, då han är sjuuukt stark iallafall idag. Inte likt Mingus men det finns inget så mycket att göra när han är på det här humöret. Energin var gånger tusen minst sagt. Sen red jag igenom LC:2 med massa folk i ridhuset och massa fel pga dåliga vägar / övertaggad polle. Han höll inte på lika mycket iallafall! Sen fick Amanda testa honom ett tag men då hade jag typ redan ridit en timme. Gick jättebra vad jag tyckte med tanke på hur han var. Då jag satt upp igen så skulle jag rida LC:2 lite mer vilket gick betydligt mycket bättre. Somsagt vissa dagar kan Mingus vara som han är men andra dagar är det som bortblåst! :o
Tack Amanda så jättemycket för hjälpen idag!!
Det som är riktigt bra är iallafall att jag verkligen har lärt mig från Lisa hur man gör då han är såhär. Och ja det är roligare att jobba med en suuuuperpigg ponny om man jämför med en superseg!
Och jag är sjukt glad eftersom han bokstavligen älskar att fatta galopp nu! 
Ja fick sitta kvar hela tiden i sitsen och oavsett då han flytta in sig / flytta ut sig så fick jag fortsätta och vinna över honom. Det här passet behövdes verkligen!! Jag fick vara ännu envisare än Mingus och oavsett fast han var bråkig berömma honom i de bra stunderna!

Kommentarer
Postat av: Stockbytjejer

Idag fyller bloggen ett år det vill vi fria tillsammans med dig! Vi har en frågestund underdagen där ni får ställa de konstigaste/roligaste/knäppaste frågorna vi svarar
http://stockbytjejer.blogg.se

2012-11-10 @ 10:34:44
URL: http://stockbytjejer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0