Vill man ha något får man ge ALLT

Vill man ha något får man ge allt för det! Har aldrig varit en sånn person som fått allt jag pekar på eller fått allting serverat! Vet att jag har det bättre än många andra men om det inte vore för att JAG har kämpat för att få ha en egen häst. Hade jag ALDRIG haft Mingus. Det var JAG som hitta stallplats, leta upp hästar vi kunde provrida, mailade och kontaktade! Jag som fixar inför tävlingar (rätt uppenbart va?) Jag som tjatade i flera år att jag ville ha en häst i julklapp och födelsedags present! Kan inte ens räkna hur många gånger jag sa att jag önska mig en häst! Gjorde allt och gick verkligen ALL IN för det!
 
 
Nu är jag här med en fin ponny, Mingus delat med min kompis Erin. Har bra tränings & tävlingsmöjligheter. Föräldrarna är inte insatta i hästar men endå ställer dom upp för mig och skjussar & betalar alla träningar samt tävlingar. Jag är så lycklig att få ha en häst.
Vägen dit var lång, men kan jag kan du?
Mamma & pappa sa att vi INTE skulle ha en häst! Vad står vi med nu då?
 
Man behöver inte ha svinrika föräldrar för att ha en häst.. Man kan dela häst eller skaffa jobb och tjäna egna pengar. Kämpa för det du vill ha och det du vill!
 
Kan inte ljuga om att det finns dom som får allt dom pekar på. Underskattar dom inte! Det är enligt mig nyttigare att jobba för att få nått. Det låter ju rätt logiskt?
 
Avslutar detta inlägg med det här citatet som jag tycker är grymt. 

Kommentarer
Postat av: Lina Ericson Stahlin

Grattis till veckans ekipage! Kolla in på bloggen :D

2012-12-07 @ 13:35:14
URL: http://ericsonstahlin.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Håller med till 100%!

Svar: :)
Sara Hermansson

2012-12-07 @ 16:43:06
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Gärna!

Svar: Absolut :)
Sara Hermansson

2012-12-07 @ 21:19:35
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0