Ridpasset på piggo-Mingus

Idag red jag fram utomhus på ovalen, i alla gångarter. Först ville han inte fatta höger galopp utan fattade bara vänster men tillslut fattade han höger. Lite takta på stället eller vad man ska kalla det "passageig" innan galoppen ute, haha så kul! Sen red jag mot ridhuset då det var aldeless för mycket snö på ridbanan att rida på. Mingus var riktigt pigg i galoppen så jag jobbade honom länge tills jag började jobba bara skritt och trav övergångar. Tillslut blev han mycket finare och sen när jag fattade galopp igen så var han lugnare och avbrottet i galopperna idag blev hyffsat bra. SÅ öste beröm över Mingus när det blev bra :D
Energin blir över nån som vill ha lite extra? ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Min ponny kan gärna ta emot lite energi, i alla fall när jag tränar i paddocken. ;)

Svar: hahaha yes hon får gärna lite av Minguspingus :D
Sara Hermansson

2012-12-19 @ 19:50:39
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0