Ridpass, kan det bli sämre?

Ni vet ett sånt här hemskt ridpass där allt bara överlag inte är bra någonstans. Även om de ser bättre ut än vad det känns så vill man bara dö när alla säger att det visst gick bra när man själv tyckte det gick SÄMST.
Red då på Lady Jane. En söt liten ponny med lite framåtbjudning för det mesta.. Vi funka inte nånstans. Reds på en thideman tygel till att börja med vilket fick effekten att jag upplevde att hon blev framtung och hängde sig i handen och samtidigt som hon tog småsmå korta steg, så fick man driva väldigt mycket för att få med bak.Vilket jag inte helt lyckades med. Visserligen släppte framtungheten ju mer hon fick med bak men känslan sög. Man kände visst att LJ försökte så gott hon kunde ibland menmen. Galoppen var nog de hemskaste av allt då jag inte fick något flyt alls. Saken gjorde det inte bättre att min skänkel åkte upp ibland för att jag behövde driva rätt mycket för att få någon reaktion för skänkeln. Sen fick vi rida ett ryttartest övning inför näste vecka, och där ska de bedömma mest på sitsen. Jag kan säga att jag inte vill ha Lady Jane då min sits var 1000x sämre än vanligt på henne och ja allt var allmänt dåligt. Nina tyckte jag skulle ha henne men jag vill inte det..
ÅH KÄNNER MIG SOM EN FUCKING NYBÖRJARE :(
Har ett annat inlägg på G vad jag gör & tänker då man är som mest nere efter ett ridpass men det kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv - Tack! :) Ja det gör jag! ^^,

2012-12-10 @ 16:43:27
URL: http://www.annaajohanssonn.blogg.se
Postat av: Wilma

Sv: Tack så mycket!
Är Mingus din egna häst? :)

2012-12-10 @ 19:01:37
URL: http://ponnystjarnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0