Hoppträning, Leffe 12/12

Idag var det hoppträning på andra sidan, och det gick galant! Det var 3 hinder på medellinjen och en oxer innanför ena långsidan. Så vi började med att travhoppa ett oxern sen ett hinder på medellinjen, sen byggde vi på mer & mer. Mingus var duktig, fast kände att han hängde sig mer på ena tygeln och ville inte riktigt ställas igenom i ena varvet. Fick lite bättre koll på det efter ett tag! Mingus hoppade iallafall med god energi och när vi hoppade banan så flöt allting på. När dom höjde så låg det på 80-1m. Då fick vi för mycket fart fram till oxern som låg på 1 m. Han hade ingen chans att hoppa i den farten, så vi kom igen och det gick superbra! Efter det avslutade vi :) Var jättenöjd över Minge!

Dagens måste bli bättre på!
Jag har blivit sån att jag tycker det är jobbigt att rida med korta läder, då jag oftast rider med dressyrläder.. Måste nog träna att stå i lättsits mer och så i korta läder. 
Det mesta finns på film, men kan tyvärr inte fixa det nu, det kommer! 
 
Btw sånt ->HÄR<- gör mig så himla glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0