Hatar minusgrader!

Har ju varit instängd i globen i 3 dagar! Har inte märkt kylan som kommit.. Idag var det liksom 13 minusgrader och jag hade mina vanliga ridvantar jag har när jag rider på sommaren. SÅÅ sjukt kallt, kunde typ galoppera/trava ett tag för sen var jag tvungen att värma händerna. Fötterna var också helt isbitar, hade ingen känsel i dom. Gjorde ju svinont då jag hoppade ner från Mingus, haha lyckat ridpass.se pågrund av kylan! M Nej usch jag längtar redan till sommaren, vet inte hur jag ska klara vintern.
Kan fan inte rida ordentligt för kylan, dessutom är det farligt för hästens lungor att gå "hårt" när det är massa minusgrader.. :(
Om jag fick bestämma skulle jag hoppa över vintern..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0