2 ridpass & 2 stall

Först red jag Vincen på Solna, vilket gick ganska bra. Vi började att flytta dom i skänkelvikningar på långsidan innanför spåret åt båda håll. Sen var fokus att få dom låga i formen vilket jag inte lyckades med så jättebra då han hellre blir hög. Men efter ett tag slappnade han av lite iallafall. Sen red vi på volter och skulle gå 5 steg i skritt sen trav,  varje gång minskade det med ett skrittsteg så tillslut var det halvhalt istället. Vince var jättefin i ena varvet även i galoppen. Bästa ridpasset på honom! Men sen snackade jag med Nina och som det ser ut kommer jag får rida nån seg häst nästa vecka för att variera. Hon har bara sett mig på heta hästar och säger att jag rider dom bra. Så det kommer bli spännande! ;)
 
Efter drog jag direkt till Grana och fixade med Mingus och red honom. Det var iskallt därav oseriöst ridpass. Fick ta pauser och värma fingrarna 24/7. Blev endå en del lösgörande arbete vilket var syftet med han idag. Han var väldigt mjuk i jämförelse mot Vince till att ställa & böja sig. Det gilllas! Minge fick snabblongering av Mickan i 5 minuter också haha ;) för att han inte ska bestämma!
Mingus är alltid bäst i mina ögon ♥
När jag kom hem så åt jag middag och sen har min syrra fixat naglar på mig i nån timme, därav sen uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0