Ingen framgång - utan motgång!

D
Den här bilden visar hur det gick på terrängtävlingen för några veckor sen. Vi fick gå ut från banan för utvägring på tredje hindret! Jag skyller inte på Mingus. Det jag ska fokusera på med Mingus nu är framförallt att ha kul!  Mitt mål med honom i hoppningen är att ta det på skoj, utan krav. Vi kommer inte att komma långt i hoppningen men det var inte tanken när vi köpte honom heller! Har jag sagt att vi ska starta 70 cm på granacupen? Hade tänkt att ta 80 men eftersom tävlingen på Nyköping inte gick bra så ska vi verkligen fokusera på att ha roligt, ta en lägre höjd och komma runt! Men det är det att på tävling blir han ÄNNU osäkrare än vad han är på träning. Man kan räkna med en vägring i 80, så då tycker jag det är lika bra att sattsa på en bra 70 runda istället för en halvdan 80. Dessutom är det bättre för Mingus att känna att han verkligen har lyckats. Efter varje gång vi har misslyckats så sänks Mingus självförtroende bara mer.
Vi har nuddat botten många gånger, vi är redo att nå toppen på en lägre roligare nivå för oss båda.
 
I dressyren så ska vi sattsa, min fina Mingus & jag!
Mitt mål är att jag ska bli grym på att rida Mingus, vill komma till LA innan jag blir 18!
 
Några inspiraitonsbilder jag tyckte var grymma till det här inlägget!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0