Gårdagens ridpass 27/9

Igår red jag lite runt ovalen som uppvärmning. Dock var det lite hackigt härochvar. När jag hade ridit ett tag så tänkte jag rida in på volten, fast ångrade mig när jag hade ridit ett varv för den var full av vatten. Så det kändes inte något vidare att rida där! Så fortsatte rida på ovalen ett tag, tills han snubblade ner på knä en gång. Hade ju galopperat och så innan men då hade de inte varit nått problem. Men tyckte det var lite obehagligt när han nästan gick omkull i skritt :s Kan ju ha berott på att det var aldelles mörkt också! Men jag red vidare ner mot ridhuset! Flyttade hans bak in på spåret i volten och sen ut, flytta för skänkeln och så. Ställde och böjde i båda varv vilket resulterade i att han blev jättemjuk för att vara Mingus som brukar vara lite stel i nacken osådär! Fast det var bara att krama lite på tyglarna så mjukna han direkt i halten! Han fick en massa beröm såklart, övade även en del galoppfattningar! Dom blev sisådär, vissa blev jättebra och då var det superbra. Sen skrittade jag av honom länge och gick bredvid honom i typ 20 minuter. Tog ut han på gången och smörjde in hans ben med salva samt stretcha. Han var såå lugn, så var det bara att släppa honom så gick han in i boxen och fick sin betfor som han så väl hade förtjänat hihi! Duktig ponny :)
Åh vad jag är taggad inför söndag!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

SV: tack :D Ja, det var super gott ^^

2012-09-28 @ 13:16:10
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Jennifer Carlsson

är det bra träning att rida? :)

Svar: jadå :)
Sara Hermansson

2012-09-28 @ 14:33:53
URL: http://jenniferblomqvistcarlsson.blogg.se/
Postat av: Ebba Friberg

Fin blogg! :) ska bli kul att läsa den :)

Svar: tack så mycket :D
Sara Hermansson

2012-09-28 @ 17:40:17
URL: http://fribergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0