Svar på tal / Märkesgrejer för att visa upp på bloggen?

Är det verkligen sant att man påverkas så mycket av alla hästbloggar? Att man vill ha märkessaker och snyggt & matchat för att "visa" upp på bloggen. Läste detta inlägg och själv vet jag inte om jag riktigt håller med. Isåfall när det blir så tycker jag det verkligen har GÅTT ÖVER gränsen för längesen. 
Jag matchar för jag älskar att matcha verkligen inte bara för att jag vill visa upp det på min blogg. Matchar också även om ingen fotar eller filmar. Det händer ju att jag inte matchar också! Visst jag kan hålla med om att man spenderar grejer på saker man tycker är snyggt!
Man ska inte döma personer efter deras utrustning, sen när gjorde utrustningen dig bättre på att rida?
 
Tror ni att ex Linnolsson hade haft mindre läsare om hon inte hade haft snygg utrustning?
Det tror jag verkligen inte .. Hon hade varken ridit sämre utan märkesschabrak osv.
 
Fast när det kommer till sadlar så kan jag delvis förstå att man kan få bättre sits i en bra dressyrsadel! Fine. Eller en bra hoppsadel! Men en hjälm eller ett schabrak gör dig inte bättre. Du kan rida lika bra i en plasthjälm som en john whitaker hjälm, som i ett hööks schabrak och ett scapa schabrak.
Frågan är vad du vill lägga pengarna på! Eller vad du är tvingad till att köpa
andra gången Natta skulle pröva Mingus hade hon inga ridgrejer :) = Ett billigt schabrak, gummistövlar, mjukisbyxor! 
Här kan man se klart och tydligt att Natta är en grym ryttare trots utrustningen, så IN YOUR FACE ni som tror man rider bättre med snygga schabrak, dyra träns, märkesgrejer och allt vad utrustning heter !
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår vad du menar och vill komma fram till med ditt inlägg. Men det är väl en självklarhet, iallafall för mig, att man inte rider någe bättre med märkeskläder. Ridningen sitter i kroppen och inte i kläderna. Men däremot kan man få en hel del hjälp på traven med t.ex helskodda ridbyxor eller så. Jättebra inlägg för övrigt! :)

Svar: tack så mycket, aa det stämmer ju! :)
Sara Hermansson

2012-11-26 @ 09:49:30
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0