Piggelinponny igen!

Red ett pass i ridhuset. Mingus är riktigt pigg nu för att vara Mingus. Igår hade han också varit pigg, samt i förrförrgår. Han var taggad på  att fatta galopp hela tiden. Men jag blir bara glad då han fattade direkt, alla galoppfattningar satt perfekt :') Vi som haft problem med det. Ena varvet i galoppen var han mjuk och samlad medan det andra varvet var hejvilt då han körde upp huvudet lite och la in några skutt, ville springa lite. Jag hoppas att jag kan rida för Lisa på fredag så jag kan få hjälp att omvandla energin så han blir mycket stadigare och finare i ex övergångar, där det lätt blir mot handen när han har så mycket energi. Jag tycker det är jätteroligt att han är pigg men då jag inte är van vid det så kan jag inte rida han så jättebra då! Gjorde iallafall lite skänkelvikningar, utåtställde oså jobba på volter och delar ur LC:2. Efteråt gick jag ut på volten och gick med honom och tränade lydnad ett tag. :) Min lilla busponny!
Lägger ut länkningen imorgon istället innan jag åker till Solvalla! :)

Kommentarer
Postat av: SiriL

Hej! Jäätefin blogg och vad kul att du kommenterade! Superfin blogg och skulle du villa kommentera en fråga till min frågestund? Skitfin blogg värkligen, hoppas att du har lust! ;) Kramar SiriLindblomz, länken till frågestunden här, sirilindblomz.blogg.se/2012/november/fragestund.html !

Svar: Hej åh tack, klart jag kan :)
Sara Hermansson

2012-11-06 @ 22:26:24
URL: http://sirilindblomz.blogg.se
Postat av: Malin

Min ponny har också varit super pigg dom senaste dagarna :)

Svar: ja det är många i stallet som har varit extra pigga haha är väll "pigg" säsong ;)
Sara Hermansson

2012-11-07 @ 16:16:50
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0