Hoppträning för Leif Hörberg

Idag var det hoppträning för en ny tränare som jag aldrig har tränat för! Vi hade ganska basic övningar idag, blandannat ett enkelhinder på ena sidan och fler studs på andra sidan. Vi skulle få en bra takt och tempo samt lita på hästen. Mingus hoppade allt utan att tveka och alla hopp blev bra, inga stopp-hopp när han stannar till och sen hoppar. Leffe berömde mig över att han tyckte att jag "passar ihop med Mingus" haha och att jag red skitbra. Så det var kul! Tyckte faktiskt att vi fick bra språng / flyt. I slutet låg de sista hindrerna på 90 & 80 typ! Tror att så småningom när vi tränar får Leffe och får in bra tempo osv så kommer det nog byggas på flera hinder! Han sa även att om man höjer det minsta lilla för mycket till Mingus så skiter han i det typ & vägrar för han vet höjderna. Men att vi ska fortsätta som vi gör så hoppas vi att Mingus självförtroende stärks mer & mer, sakta men säkert.
Bild - från tusseträning i våras! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Snygg bild på snyggt ekipage! ;)

Svar: aw tack :)
Sara Hermansson

2012-11-15 @ 20:29:52
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0