Grymt ridpass

Hemma efter ett grymt ridpass. Kände vad ponnyn hade energi i hela kroppen, taggad till 100% gjorde allt man bad om i princip. Inte helt perfekt vägar och så men så duktig! Red först fram honom ett tag i skritt och jobbade några varv innan jag började trava i lätt sits. Då red jag runt där ett tag så han skulle bli avslappnad & fin. Gick sedan över till skritt igen och gjorde massa skänkelvikningar fram & tillbaka som på förra Lisaträningen fast utan koner. (Se bild1) Sen galopperade jag fram i båda varven innan jag började med lite enkla byten så att han snabbt ska kunna bryta av och fatta ny! (Bild 1, på 2:an) Det gick toppenbra förutom att vi kunde ha gått lite snabbare från att jag bröt av! Fattningarna blev verkligen superbra! Var meningen att jag skulle skritta emellan och sen fatta nu men blev trav oftast! Men då jag inte brukar träna det är jag supernöjd! Mot slutet galopperade jag som halft igenom i förvänd galopp och sen la jag in galoppombyte efter ett tag i det nya varvet (se andra bilden) då sköt han iväg och laddade verkligen och landade och kom konstigt nog aldrig i kors som han brukar! :D Så höll vi på endast några gånger då jag tyckte det räckte sen eftersom han var så duktig. I slutet red jag igenom LB:1, han var laddad och det var inte perfekt men början på något som vi kan jobba på. Han var iallafall sjukt rolig att rida!! VAD jag gillar att han är laddad och taggad!!
Blir själv såå glad då han är så fantastisk duktig och verkligen VILL göra rätt och vill jobba!
MASSA cred till Mingus idag! Minus hanteringsbiten ;)
 
 
Vad hände men min envisa ponny? Nu är han sååå sammarbetsvillig!!
Bara jag säger brrr på långa tyglar stannar han, såå söt! :'')
 
Till bilderna: 
Grön - Skritt
Blå - skritt
Röd - galopp
Sicksack röd - Galoppombyte
Sicksack grön - Skänkelvikning 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0